Sett filmen Paranormal activity - Tokyo Night

Spoilers förekommer!

Haruka återvänder till Japan efter sin studietid i USA med två svårt brutna ben efter en trafikolycka. Fast i en rullstol har hon sin bror till hjälp då deras pappa är i en annan stad och arbetar. Ganska snart efter att Haruka kommit hem börjar mystiska saker att hända. Saker flyttar på sig och går sönder. Hennes filmintresserade bror bestämmer sig för att övervaka hemmet med några kameror.
 
Filmen känns väldigt lik de övriga Paranormal activity-filmerna. Lite samma saker händer så början känns som en upprepning. Jag gillar dock förklaringen till hur denna film hänger ihop med de andra och jag gillar slutet. Det är ett par saker i slutet som verkligen ger mig rysningar. Jag är väldigt uppmärksam, speciellt då det gäller skräck, så för det mesta ser jag hur de gjort saker, men en grej i slutet missar jag totalt och det är just den saken som får mitt armhår att resa sig, TROTS att jag ändå förväntade mig att något skulle hända.
 
Storspoiler!!! Det är när Haruka kastat sin bror genom ett rum så att han landat på golvet. Just som han vaknar till en aning så kommer hennes huvud upp precis bakom hans liggande kropp. Jag såg inte ens när hon kom in i rummet och jag såg ingen klippning i filmen. Kanske lade det till lite extra spänning att tjejen som spelar Haruka är japansk och filmer som till exempel Ju-on the Grudge har satt spår i mig.
 
Om ni är villiga en någorlunda lång transportsträcka i början så tycker jag ni ska se denna film.
 
Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Usch gillar inte de filmerna, inte min smak.

Och kan tänka mig det! Men det är trevligt ändå. Kul att minska medelåldern lite. ;-)

Kommentera här: