Man KAN förändra!

Nu är jag glad! Jätteglad! "Pfft...över en sådan löjlig grej", kanske en del kommer tänka, men då får ni tänka det. Jag bryr mig inte, för jag är jätteglad ändå!
 
För ett tag sedan uppmärksammade jag att det på Gekås stod "Mössa" på prisskyltarna med mössor i blått, rött och så vidare medan det vid de rosa mössorna stod "Flickmössa". Fler än jag reagerade på det och jag uppmärksammade även en del personer om detta inne i ett forum på Facebook. Det blev en väldig diskussion på Gekås-bloggen och nu igår kom följande inlägg:

"Bloggredaktionen 16 juli 2012

Hej alla bloggläsare!

Vi på Gekås Ullared läser alla kommentarer och har följt diskussionen om flick/pojk-kläder här på bloggen. Vi vill tacka för ert engagemang och för att ni tar er tid att ge oss denna feedback! Vi håller med om att t.ex. benämningarna "flickmössa" och "flickstrumpor" är onödiga att skriva ut. Vi tar till oss av kritiken och kommer se över och ta bort onödiga könsbestämningar av produkterna på våra prisskyltar.

Välkomna hit! :)"

Yey! Det är bara en liten grej, men jag är ändå så glad! Att ha varit med och påverkat känns BRA! Och bara för att det finns "större" frågor så ska man inte strunta i de "mindre"! Ett TACK till Gekås för att ni lyssnar!
 
Bild från årets besök i Ullared.

Kommentarer:

1 Lina:

Skönt att någon lyssnar på en ibland =)

Kommentera här: