Dagstur till Grebbestad (många bilder)

Mitt första besök i detta samhälle. Syrran visste var allt låg då hon varit där flera gånger. Vi hade inte så mycket tur med vädret. Det blåste väldigt kraftigt, men vi klarade oss från regn i alla fall ända tills vi nästan var redo att åka. Det blev besök i en hel del butiker, vi klättrade upp på klippan och tittade på utsikten (och kunde nästan blåsa ner), vi åt jättegod mat och så träffade vi Björn Hellberg. Han var där och signerade böcker så jag gick fram och pratade lite och fick en bok signerad (som mamma och pappa ska få som tack för att de passat Connor). Vad otroligt trevlig han var! Och ett plus till mig som vågade prata och skämta med en främmande människa (för er som inte vet så är jag "socialt obekväm" av mig).
 
Mysiga gator, men inga övergångsställen. Det var mycket trafik så ibland fick man bara springa.
 
En bar med roligt namn.
 
Änderna tog skydd mellan bryggorna. Ytterst gick vågorna höga.
 
Det blåste rejält uppe på klippan! Fick luta mig mot vinden för att inte slås omkull.
 
Men utsikten var värt det.
 
Grebbestad.
 
Björn Hellberg och jag.
 
Syrrans mat på Nautic. Rödspätta med färskpotatis.
 
Min mat. Biff med bearnaisesås och helt underbar potatis! Jag vet inte vad de gjort med den, men den var helt fantastisk!

Kommentarer:

1 Helena:

Där var vi också för ett tag sedan! :)

Kommentera här: