Sett filmen The Social Network

Spoilers förekommer!

Baserad på uppkomsten till Facebook, en historia som dock inte är helt korrekt enligt manusförfattarna som ville göra "en bra film".

Jag tycker filmen är riktigt intressant och den visar tydligt på de missförstånd och situationer som kan uppstå om man har sitt liv helt tillgängligt på nätet. Jag såg inte filmen som en berättelse om hur Facebook uppstod utan snarare som en berättelse om vilken stor påverkan internet och media har. Hur mycket av filmen som stämmer vet bara de inblandade, men den var i alla fall roande att se. Justin Timberlake som grundaren av Napster var ett lite tveksamt val, men annars är rollerna genomgående väl tillsatta.

Det är helt otroligt hur Facebook har växt! Skaparna har definitivt gjort något rätt och lyckats locka otroligt många människor.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Har bojkottat den filmen länge men borde kanske ta och se den. :-)



Och ja det ska bli superskoj att se på TV:n sen, haha.



God fortsättning :)

2 Lina:

Nej, den filmen är inget vidare om du frågar mig.

3 Linda aka Javamorsan:

Oavsett hur nära sanningen denna film verkligen ligger så gillade jag den. Bra skådisar och en relativt bra inblick i världen runt internet tycker jag!

Kommentera här: