Sett filmen One missed call (amerikanska remaken)

Spoilers förekommer! Såg den japanska först och gillade den.

Flera personer får kusliga röstmeddelanden som är daterade in i framtiden.

Kanske en nackdel att ha sett den japanska först, för självklart kan jag inte låta bli att jämföra. Den amerikanska är mycket tamare. Den är överdriven, övertydlig och överförklarande (många över där). Den skrämmer inte det minsta och, som vi brukar när vi är uttråkade av en film, så börjar Robin och jag att hitta på lite egna grejer istället. Tycker absolut man ska se den japanska istället och skippa denna dåliga remake!

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Linda-Mamma till Alfred:

Jösses japanska skräckisar är rikigt läbbiga!Hatar den med den där flickan som kommer upp överallt med långt svart hår o svarta ögon..gaaah

Nu är bloggboks inlägget uppe! Se om du kom med på listan;)

2 Annika:

Den blev jag nyfiken på att se!

3 Linda aka Javamorsan:

Åh den är så dålig!! Inte alltid remakes är kassa med denna är värdelös. Ingen känsla överhuvudtaget.



Originalet skrämmde skiten ur mig första gången jag såg den för många år sen. Hade någon ring min mobil när jag kollade hade jag typ dött!!



Håller med vill man se One missed call. Skippa denna och sen originalet istället :) För den är hur bra som helst!!!

Kommentera här: