Sett filmen Julias ögon (Los ojos de Julia)

Spoilers förekommer! Spansk rysare/thriller. Namnet Guillermo Del Toro lockade mig att se denna film. Det står att han "presenterar" filmen.

Julia är på väg att bli blind och väntar på en operation. Samtidigt så tar hennes redan blinda tvillingsyster livet av sig. Julia misstänker dock att det ligger något mer bakom hennes systers död och hon börjar undersöka om det verkligen var självmord.

Jag stör mig från start på huvudrollsinnehaverskan. Hon känns fejk. Tyvärr förstörs filmen en del av det, men annars har den sina positiva sidor. Handlingen är lite udda, men intressant. Efter ett tag blir det riktigt psykologiskt och sådant gillar jag. Jag gillar effekterna! Speciellt ett stick i en persons öga med en stor nål..iiiih! Det såg verkligt ut! Hade det varit en annan person i huvudrollen så hade hela filmen kanske varit riktigt bra. Den "hemlige mannen" spelas riktigt bra och jag gillar även att man inte är övertydlig som i många amerikanska filmer.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Bella:

Bra film!

2 Diana:

Denna måste jag kolla på :) Tack för tips! :)

Haha jaaa han är fasen otäck, men tänk på hästen nästa gång så slipper du bli rädd.. Haha lite som föreställ dig alla nakna om du ska prata inför folk typ :)

3 Linda-Mamma till Alfred:

Ja det är förskräckligt..!Så förutom vårt 1,2 val med förskolor som ligger härute så har vi valt en privat!Ja det känns i hjärtat när man måste ta detta i beaktning också när man skall söka förskola!

4 Gaymasen:

Har tänkt se den någon dag. :-D

5 Laks - den djurrättande feministen:

Jag är inte speciellt intresserade av skräckfilmer i vanliga fall men om filmen är gjord av Guillermo Del Toro måste det väl vara bra X) eller visst var det han som gjort pans labyrint? Och kanske barnhemmet också.. Minns inte :P

Kommentera här: