Sett filmen Flight of the Navigator

Spoilers förekommer! Detta är en film som jag såg som barn. Alltid lite nervöst att återse filmer som man inte sett på så länge. Man har kanske kära minnen av den, men håller den?

1978 försvinner en 12-årig pojke spårlöst. 8 år senare dyker han upp, men han har ingen uppfattning om att någon tid har passerat och han är fortfarande 12 år gammal. Var har han varit och varför kan han inte minnas?

DEN HÅLLER! Vilken härlig film! Allt är precis som jag kommer ihåg det! Handlingen är riktigt bra! Man får inte förvänta sig något djup för det är en familjefilm med inslag av äventyr och sci-fi, men det är en härlig film av sitt slag. Effekterna är jättebra! Jag gillar hur de har gjort rymdskeppet och alla varelser. Det är effekter från "min tid" och JA det innehåller en del CGI, men filmen översvämmas inte av det utan det används bara där det behövs. CGI ska användas i liten skala och där det är omöjligt att göra det på annat vis, då är det ok i mina ögon också. I en del filmer känns det som att de snarare bygger filmen runt CGI-effekterna och då har man verkligen hamnat helt fel.

Skådespelarna är bra! Veronica Cartwright är med och det hade jag totalt glömt. Även Sarah Jessica Parker (väldigt ung) är med i en roll. Paul Reubens (mer känd som Pee-Wee Herman) gör rösten till Max. När Max får en liten "kick" så hör man verkligen att det är han.

Se denna! Speciellt kul för barn tror jag! Jag gillar vanligtvis inte Disney, men detta är inte Disney av den smöriga sorten.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Haha, kanske är så. Texten var ju tydligen från en barnbok. Läskig barnbok, säger jag. ^^

2 Gaymasen:

Haha nej det har jag inte gjort men har tänkt på det med barnfilmer etc. som Emil. Hur elak pappan är och allt sånt. Man ser allt ur andra perspektiv helt plötsligt, hehe. :)

Kommentera här: