Sett filmen Extract

Spoilers förekommer! Redan då jag såg trailern så kände jag att det inte var en komedi för mig, men då den visades på filmkvällen här så kollade jag ändå.

Joel äger en fabrik som producerar smakextrakt. Samtidigt som han försöker sköta företaget med diverse strul så har han problem på hemmafronten.

Ingen av oss hade hört talas om filmen innan, något som vi tyckte var konstigt eftersom den kom 2009. När vi sett den förstod vi. Det är verkligen ingen film man vill höra talas om. Den var bara tråkig och knepig. Jag kunde inte relatera till någon av karaktärerna överhuvudtaget och skämten var riktigt låga. Skrattade till en enda gång under hela filmen tror jag och då var det inte riktigt meningen att man skulle skratta. Och vad gör Gene Simmons med i den?

Sedan är det en scen som är skrämmande lik en scen i serien Solsidan. Denna film kom före så jag började undra. Paret i filmen har en störande granne som ser ut och beter sig som Ove i Solsidan. Till slut får frugan nog och skäller ut honom och utskällningen låter nästan precis som Felix Herngrens karaktär Alex utskällning av Ove i ett avsnitt. Skumt!

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

Kommentera här: