Mina favoritband/artister: Nummer 4

Fick en utmaning av Georg att göra en genomtänkt lista på mina 10 favoritband/artister.

Nummer 4

John Fogerty - enkla, men riktigt bra låtar som jag får härliga känslor till. Jag "upptäckte" hans band Creedence Clearwater Revival på ett lite udda sätt. En textrad från Bad moon rising fanns som introduktion till en bok av Dean Koontz (har tyvärr glömt vilken och har den inte heller) och jag gillade texten så letade upp låten. På "den tiden" gick man till på det viset att man gick till skivaffären och bad om att få lyssna på en viss skiva. Sedan fick man sitta vid en disk där och lyssna via hörlurar. Det är också en del av Fogerty-grejen för mig. Nostalgin.

Har sett honom live två gånger och han är riktigt bra! Stod längst fram en gång och YES det kändes bra!

John Fogerty - Bad moon rising.

Kommentarer:

1 Marie-Louise:

Åh det var massor av år sedan som jag hörde den här låten. Wow tack vilka minnen det väckte till liv :) Kram

Kommentera här: