Mina favoritband/artister: Nummer 2

Fick en utmaning av Georg att göra en genomtänkt lista på mina 10 favoritband/artister.

Nummer 2

Iron Maiden - rättfram musik med härliga gitarrsolon. Här är dock hela konstellationen beroende av Bruce Dickinson för min del. Låtarna som gavs ut med andra sångare är inte dåliga, en del är riktigt bra, men det har krävts Bruce som sångare för att de ska "höras bra" i mina öron. Detta har jag lärt mig genom att bandet spelat en del av dessa låtar live med Bruce som sångare och de har då verkligen satt dem. Bruce energi och utstrålning är otrolig! Även när jag inte befunnit mig långt fram på konserter så har jag känt mig delaktig.

Var bara tvungen att välja nedanstående video för att kunna fråga: VAD är grejen med ballongerna egentligen?

Iron Maiden - The Wicker Man

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Med tanke på mängden material tycker jag nog att Rush och Iron Maiden är de två rockbanden som hållit längst. Visst, allt är inte lika bra som det bästa.. men överlag har de åldrats väl och släppt en jäkla massa material som oftast håller en bra kvalitet. Med många andra band är det "hit" eller "miss". Det sämsta Iron Maiden eller Rush albumet är fortfarande "bra" album i många aspekter!



Däremot håller jag de två första Paul Di'Anno skivor högt upp. Han är inte en lika tekniskt duktig sångare som Bruce... men det är ju inte alltid det viktigaste med just rock. Finns ju många rocksångare som aldrig skulle platsat i ens Idol, men ändå är bra på vad de faktist gör.

Kommentera här: