Bio: The Darkest Hour 3D

Spoilers förekommer!

Sean (Emile Hirsch) och Ben (Max Minghella) är i Moskva för att presentera sin webbidé för ett stort företag. Väl där upptäcker de att deras "kompanjon" Skyler (Joel Kinnaman) gått bakom ryggen på dem och snott idén. Det finns inget de kan göra så för att trösta sig går de på en klubb där de träffar två tjejer. Det vanliga livet med de vardagliga problemen försvinner dock snabbt när konstiga ljussken sprider sig på himlen ner mot jorden.

När vi gick från biografen så sa jag att filmen varken var wow eller blä. Jag gillade den, men blev inte himlastormande förtjust i den. Den innehåller min typ av handling. Attack, fly, göm, tyst, slå tillbaka. Flyktfilmer och serier är min grej helt enkelt. Skådespelarna känns bra! Effekterna är bra för det mesta och annars är de ok. 3D-effekterna tycker jag däremot är helt onödiga. De tillför absolut ingenting till filmen. Jag gillar att man får en lite trevligare syn på ryssar i filmen. I många filmer framställs de....ja..."mindre vänligt". Här är de riktigt mänskliga.

Jag kan rekommendera denna om man inte har något emot, i alla fall, några klyschor!

Kommentarer:

1 Tetris & Findus matte:

Hallå där!



Kul att du ramlade in hos oss! Festligt att de hade samma namn. Måste säga att jag diggar namnet "Yatzy" också :)

Var lite inne på att vår Findus skulle heta Puzzel ett tag. Hade också passat med Tetris.

Ha det fint!



Häls



Tetris matte

2 Lina:

Den filmen vill jag se! Men jag tror jag väntar tills den kommer på DVD.

Kommentera här: