Åkt hundsläde på Hovfjället

Igår åkte Robin och jag till Hovfjället utanför Torsby för att det var dags för hans julklapp. En tur med hundsläde med Siberian Husky-hundar med Mooneye Sleddogtours. Så otroligt vackra och goa hundar! När vi svängde av vägen in mot Hovfjället så möttes vi av RIKTIG vinter. Det var väldigt mycket snö och snödjupet på Hovfjället var 60 centimeter, stod det på en skylt.

Vi hade lite tid innan så vi tittade runt lite och åt mat på restaurangen på toppen. Sedan blev vi presenterade för alla 19 hundar som var med och fick gosa med de som ville, vilket var de flesta. Jag återvände dock hela tiden till en liten tik som stulit mitt hjärta. Väldigt trevliga personer som hade hand om det hela också!

Efter det blev det en tur med hundsläde. Vi åkte i en varsin med 6 hundar framför varje. Det var riktigt mysigt! Vi fick solnedgång och månsken på en och samma gång. Himlen var helt klar! Otroligt vackert!

Med det klara vädret såg man jättelångt!


Fullt i liftarna.


Här käkade vi.


Min favorit bland hundarna. Hon (Moonlight) ville pussas hela tiden så på bilden får jag en blöt slick i örat...det kittlade!


Många Siberian Husky.


Solnedgång.


En tur i vinterland.

Kommentarer:

1 GABBY:

Men gud vad mysigt!

2 Maol:

va mysigt!

Jag måste snart till hovfjället och åka bräda. :P

3 Evelina:

Ja det var jättehärligt att se lite snö! Här hemma har vi inte haft någon snö på hela vintern! Ser jättehärligt ut på bilderna ovan! :)

4 iidz. [pнoтoɢrαpнy]:

härliga bilder! :D

5 Emmy:

SÅ otroligt fina bilder och så härligt det såg ut! :-)

6 Diana:

Guud vad mysigt det såg ut!! :D



Ja det finns fasen inget bättre än att ta fram julgrejerna innan advent. Men FAN så skönt att ta bort det sen. Dubbelt, men tur man känner det så :)

7 Helena:

Åh, vad härligt det såg ut! :)

Kommentera här: