Sett filmen Tidsresenärens hustru

Spoilers förekommer!

Henry har en gen som gör att han mot sin vilja kan resa i tiden. Han vet aldrig var eller NÄR han hamnar. Hans förmåga gör saker komplicerade när allt han vill är att leva ett vanligt liv.

Oj oj oj, vilken oväntad film! Jag gillade den! Jag tycker den är tufft uppbyggd. En del saker funderar jag på hur det går ihop, men det kanske är något som är tydligare i boken så den står numera på min "att-läsa"-lista. Det är första filmen där jag faktiskt tycker att Eric Bana gör bra ifrån sig. Han känns mycket mer närvarande än han brukar i sina filmer. Filmen berör mig! Mot slutet blir jag lite tårögd och jag tycker hela filmen har känslorna på rätt ställe. Jag trodde att filmen skulle handla mer om hustruns perspektiv, i och med titeln, men det är till större delen om Henry.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Linda-Mamma till Alfred:

Okej,hehe...såg lite ovanlig ut blomman nämligen;)

2 Lina:

Den filmen är underbar!

Kommentera här: