Projekt: göra mitt NES barnsäkert

Connor gillar knappar och brukar trycka av och på saker hela tiden. Det mesta är saker som tål det och upptäckarlust är bara bra, men jag är väldigt försiktig med min NES som jag haft sedan jag var 9 år. När vi var i Karlstad senast så köpte jag en lucka på IKEA för att kunna göra den säkrare.

Den hörde inte till tv-bänken så pappa hjälpte mig att fixa nya hål eftersom vi inte äger en borrmaskin. Det är tåligt glas i dörren så det skulle Connor behöva en hammare för att slå sönder. Något som vi helt enkelt får se till att han inte får tag på...hehe...

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Kul och se att andra håller bra kontroll på sina gamla maskiner. Jag har en kompis som tidigt fick "bättre" maskiner och tycker i princip att NES är skit. Jag har mina 24:a spel och maskin framme ibland. Givetvis är en del spel skit (:P), men vissa spel är bundna med så mycket nostalgi att inget annat jag kan tänka mig betyder lika mycket. Det är tråkigt att kompisen inte ser det så, men det är inte hela världen.



I love my NES!

2 Micke:

Vid sidan av film så är TV-spel ett stort intresse för mig. Jag köper tidningen Level. Jag har haft NES och Super Nintendo. Nu har jag Nintendo 64, GameCube och Wii.

Kommentera här: