Ny fönsterlampa i barnrummet

Uppenbarligen har det blivit standard att ha "fönsterkontakter" numera, för mindre stickkontakter än standardstorleken. Det visste inte jag så jag blev lite förvånad när jag packade upp den nya fönsterlampan från Fabrikslagret. Kort sladd var det också. Tur att man har en elektriker till far för han fixade ny sladd, ny stickkontakt och även en på och av-knapp så jag slipper dra ur kontakten hela tiden.

Visste ni om denna nya standard? Var ska "vanligt" folk som inte bor i nybyggda eller nyrenoverade hus få tag på lampor då?

Nu är det lågenergi i alla våra fönsterlampor. Det närmar sig lågenergi i alla andra lampor också. Direkt en lampa går så byts den till lågenergi. De varar verkligen mycket längre! En lampa kan vi tyvärr inte byta för den har dimmer-funktion.

Kommentarer:

1 Michaela (fotoblogg):

Sv: Vad kul att höra :) kram

2 Maol:

Första gången jag hör talas om fönsterkontakt. What the heck is that?

3 Pamela:

Vilken häftig lampa!



(hittade tilbaka till dig igen hihi) Kan inte låta bli att återvända. Gillar dina filmtips skarp!

Kommentera här: