Inlagd sill i vingummi

Jag har totalt missat att skriva om detta, men dagen före jul så gjorde jag egen inlagd sill...i vingummi! Tipset hade jag fått av Anna som testat det på ett julbord. Det fanns inte att köpa (nästan väntat) så köpte istället inläggningssill och en påse vingummi. Hällde ner alltsammans i en glasburk och så fick det stå i kylskåpet över natten.

På julafton hade vi med burken till mina föräldrar där vi åt julmat. Och tro det eller ej, men sillen smakade faktiskt vingummi! Hade den fått stå en dag till tror jag det blivit mer smak, men det kändes väl ändå. Det var ganska häftigt och för en gångs skull gillade jag sill OCH vingummi. Gillar vanligtvis ingendera.

Godare än det lät.

Kommentarer:

1 Anna F:

hihi så jag lyckades att inspirera dig lite grann^^ kul att du gillade kombon!

2 Jane l COCONUT:

Svar: Jag håller med dig till viss del, Nikita vill verkligen ligga på pappa och sova :P Sen vill hon alltid vara nära, men hon sover som bäst på ihopvikt täcke som vi bäddar med hennes sängkläder, vart det än är och ensam. Så hon vill sova mjukt hon :S

3 Lisa:

Är detta dagens skämt, har jag missat första april?! What godis i maten!!?

4 Tess:

Svar Anna: Jajamen :-) Det var riktigt skoj att prova! Lite roligt också i affären. Robin fick en skum blick när han frågade personalen efter vingummi-sill....hehehe :-D

Kommentera här: