Barnfritt med vänner

Igår kväll hade vi barnfritt tillsammans med Mirja och hennes sambo. Vi åt otroligt god mat på The Roof och jag testade en drink som visade sig vara riktigt god (Vanilla Sky heter den). Blev lite fundersam på Roof då en del folk, som definitivt var över 40 år och kanske till och med 50, betedde sig som fjortisar på fylla. Det är sådana ögonblick som skämskudden åker fram i soffan hemma om man ser det på film, men nu var det här ute på krogen så ingen skämskudde i närheten tyvärr.

Ja ja...folk får väl vara som de vill. Vi hade trevligt i alla fall, även fast vi var så hungriga att det var segt att vänta på maten. Det var underbart när vi fick den! Efteråt blev det spel och prat hos Mirja och hennes sambo. Vi spelade Bekänna färg och Med andra ord. Jag hade aldrig spelat Bekänna färg tidigare, men det var riktigt kul! Det visade både hur man framstår hos andra personer och vilken självinsikt man har. En del frågor visste jag klockrent att jag skulle få flest röster på, som till exempel vem av oss som mest troligt skulle trivas i husvagn på camping. Det svåra med sådana frågor var dock att man inte kunde rösta på sig själv, så jag var tvungen att rösta på någon annan trots att jag visste att det var jag.

Sedan blev jag plötsligt jättetrött även fast klockan inte ens var 23, så vi drog oss hemåt. Fick svaret på tröttheten imorse då jag vaknade med feber och halsont. Tusan också! Jag som klarat mig då alla andra runt omkring mig varit förkylda!

I väntan på mat.


MAT! Jag åt grillad hängmörad entrecôte med pommes och Bearnaisesås. En halv grillad majskolv och ratatouille ingick. Maten var underbar och köttet smakade verkligen grillat. Dock så var såsen inte så god. Den smakade margarin.

Kommentarer:

1 Pikachu:

Att såsen smakade margarin kan i så fall bero på att den var hemmagjord från grunden. Alltså ingen färdiggjord och ingen pås-sås ;)



Hemmagjord smakar margarin pga såsbasen man har i. Men det är den som är godast alla gånger. Även om de ibland kan ha liite för mycket margarinsmak :)

2 Tess:

Svar Pikachu: Jag föredrar bearnaisesås gjord med bas på smör. Margarin gillar jag inte alls när det gäller såser och bakning utan använder bara då jag steker grejer. Därför gillade jag verkligen inte den på restaurangen :-S

3 Bella:

Du är så fin i din frilla :)

Hoppas förkylningen går över snabbt!

4 Linda aka Javamorsan:

Nu sitter jag här och så avis på dig!! Jag vill också gå ut med maken och ha barnfritt!!

5 Monia - med bulle i ugnen ♥:

Gud så gott det såg ut !! Längtar till efter bebis kommit då ska jag beställa in den blodigaste steken på den lyxigaste restaurangen i stan, haha ^^



Jag har en tävling i bloggen där du kan vinna presentkort från Hejbaby.se



Det är väl inte helt fel med gratis kläder till barnen? :) Sista dagen att tävla är i morgon, så passa på!



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html



Kram

6 Pernilla:

Tycker du att medelåldersmänniskor beter sig som fjortisar på fyllan när de är på The Roof så kan jag absolut rekommendera ett besök på Mulan valfri helgkväll, hahaha. Jag tror inte du stått ut tre sekunder ens. :)

7 Pernilla:

Förresten. Skriver som Bella, att du var jättefin i den nya frisyren samt att det var en väldigt härlig färg på nagellacket! :)

Kommentera här: