Sett filmen This means war

Spoilers förekommer!
 
Två CIA-agenter upptäcker att de dejtar samma kvinna och de använder hela sin agentkunskap och alla möjliga CIA-resurser för att bli "vinnaren" och bli vald av kvinnan.
 
Jo, det är faktiskt ungefär så löjligt som det låter. Chris Pine och Tom Hardy fightas båda över Reese Witherspoon (ytterligare en film med henne, vad tänkte jag?). Det är en skrattretande uppvisning i "macho"-sk*t och då menar jag inte skrattretande som i något bra. Jag blev inte ens road för stunden och det gick lätt att räkna ut hur saker skulle sluta. Det var bara en enda grej som jag tyckte var kul och det var när Tom Hardy's karaktär gav en man en läxa på sin sons karateträning. Denna pappan lärde sin son under träningen att det enda som räknades var att vinna, att smärta bara är svaghet som lämnar kroppen och att man ska förnedra sin motståndare. Med andra ord en riktig idiot som helt öppet lärde sin son att bli en mobbare. Jag får alltid en liten "whihi"-känsla när mobbare blir satta på plats.
 

Kommentarer:

1 Lina:

Hahaha Jag älskar denna filmen =) Men vi kan ju inte alla ha samma smak =)

Svar: Nej, och tur är väl det :-)
Highlandertess

Kommentera här: