Sett filmen Shark Night

Spoilers förekommer!
 
Ett gäng ungdomar ska spendera ett lov vid en av tjejernas "lantställe". Lovet börjar helt fantastiskt med fina bad- och äventyrsmöjligheter i saltsjön som ligger precis nedanför huset. Men något lurar under OCH över ytan...
 
Denna film är i 3D egentligen, men jag är glad att vi bara såg den i "vanlig" 2D. Denna patetiska handling kan nämligen inte göras bättre på något vis och genom att undvika 3D så slapp jag huvudvärken i alla fall. Eller nja... nästan. Kände igen namnet Katherine McPhee, men kunde inte placera henne. När jag kollade så såg jag att hon var med i en säsong av American Idol och då mindes jag att jag gillat hennes röst. Hon borde hålla sig till att sjunga. I alla fall om detta är den sortens roller hon får.
 
Den följer mallen väldigt exakt och specialeffekterna är så usla. När en film ska handla om stora hajar och inte ha så mycket handling i övrigt så kan man väl åtminstone försöka få till trovärdiga effekter, eller är det för mycket begärt?
 

Kommentera här: