Ragga med påhitt/lögner?

En intet ont anande kille försökte på en fest "ragga" med att han varit på en Queen-konsert (utan att veta att ett stort Queen-fan fanns på festen). Jag tyckte han såg ung ut, men folk kan se ut att vara en helt annan ålder än de är så jag ställde några frågor.
 
- Jaså, när och var såg du dem?
- I Sverige 1989.
 
Där suckade jag, sa hej och lämnade samtalet. Lite senare så såg jag att han pratade med en vän till mig. Min vän såg mig och hon vet att jag älskar Queen så hon utbrast glatt: "Han har sett Queen live!! Wow liksom!" Jag gick dit och gav honom en chans till att rätta sitt fel.
 
- Ja, just det ja... när sa du att det var?
- 1989.
- Ahem... MED Freddie?
- Ja.
- Är du säker på det? (Mitt sista erbjudande för honom att dra sig ur.)
- Ja, han sjöng fantastiskt.
 
Uppenbarligen hade han detta som någon form av "raggningsförsök" så att tjejer skulle bli impade. Men då krävs en viss typ i så fall. En tjej som gillar bandet och som skulle bli impad av det, men som inte har någon särskild koll på bandets historia. Så då sa jag helt enkelt:
 
- Jaså, det var konstigt. I och med att den kompletta gruppen Queen inklusive Freddie gjorde sin sista konsert tillsammans i augusti 1986.
 
Och så var det slut på det raggandet. Om man vill ragga på detta vis så är ett förslag att kolla upp först så att ingen annan vet vad du pratar om... eller vänta nu... ett bättre förslag: LJUG INTE!

Kommentera här: