1 kg räkor tar...

...en halvtimme att skala. Jag tog tid på det idag. Och då stod jag och skalade i ett också, ingen paus. Så otroligt trist, men grytan som jag skrivit om tidigare blir så mycket godare med skalräkor än de inlagda. Var lite småmysigt ändå för under tiden som jag stod vid diskbänken och skalade så stod Connor på kökssoffan och berättade vad han såg nere på gården. Men jag tror fantasin var med några gånger för jag tvivlar på att en häst gick in och gungade. Barns fantasi är så härlig!
 
Sist vi var hos en av Connors fastrar så lekte han att en fjärrkontroll (den han har i handen) var en kamera. Han satte den framför ögonen, kisade med ena ögat och gjorde en "klick"-rörelse med höger pekfinger. Så charmigt att han tagit efter hur det ser ut när jag tar kort med systemkameran och inte kompaktkameran (där jag använder skärmen istället för "titthålet" i och med att det inte ens finns ett "titthål").

Kommentarer:

1 Pernilla:

"...en häst gick in och gungade" xD

Kommentera här: