Turen till Charlottenberg

Det blev en halvspontan tur till Charlottenberg igår. Vi hade ärende på bland annat Rusta och så ville vi hitta geocachen som låg gömd någonstans i närheten av köpcentrat, men jag hade även världens tur då det gällde en annan sak. Jag har i ungefär 1 års tid varit på jakt efter nya träningsbyxor. De som jag använt har jag haft sedan gymnasiet och det är över 10 år sedan. De har dock funkat bra fram tills för ungefär 1 år sedan då jag märkte att resåren inte funkade lika bra, de fick hängknä och hängbak och blev väldigt noppiga.
 
Att det tagit cirka 1 år för mig att skaffa nya har berott på två saker:
 
1.Jag har inte hittat några jag gillat
och
2. Har jag hittat några jag gillat så har de varit för dyra.
 
Jag vill INTE ge över 500 kronor för byxor som jag bara använder när jag tränar. Där kommer världens tur in, som jag beskrev det som här ovan. Sportshopen på köpcentrat i Charlottenberg hade halva reapriset på ALLT i butiken. Så jag fick inte bara ETT par byxor utan jag fick TVÅ par byxor OCH ett par shorts för sammanlagt 248,50 kronor! Det kallar jag bra pris!
 
Gröna shorts, lila byxor och svarta byxor blev det.
 
Snygg detalj på de lila byxorna.

Kommentera här: