Sommarens första bad

Jo, det är en bit in i augusti... Men jag har inte tyckt att det har varit väder till bad förut. Och har det varit någon dag emellanåt så har vi sysslat med annat och inte kunnat. Idag blev det alltså sommarens första dopp för mig och Connor. Robin har badat många fler gånger. Vi hade sällskap av Mirja med familj vid Kjörselviken (favoritstranden här i stan).
 
Connor har börjat återberätta saker också. Han och jag gick i förväg till bilen när vi badat klart och när jag satte in honom var det något som bet mig vid fotleden (en broms eller fläckfluga). Den träffade precis rätt punkt så det gjorde jätteont. När Robin sedan kom till bilen så säger Connor: "Bita...mamma...ont" och återberättade hela grejen med bara några ord och gester. Så sött!
 
En glad badis!

Kommentera här: