Sett miniserien Brottsplats Edinburgh

Spoilers förekommer!
 
Jackson Brodie är en före detta polis och soldat som numera jobbar som privatdetektiv. Han har en förmåga att alltid hamna där trubbel finns.
 
En mycket välgjord och sevärd miniserie! Jag brukar inte gilla deckare, men denna var riktigt bra, genomtänkt och intressant. Edinburgh i titeln var orsaken till att jag tog mig en titt och det ångrar jag inte. Den underbara skotska miljön är en perfekt bakgrund till de mystiska fall som Brodie får på sitt bord. Han är den enda i serien som inte pratar med skotsk dialekt och det är lite lustigt. Tyckte att jag kände igen honom och det var inte så konstigt. Han spelade Lucius Malfoy i Harry Potter-filmerna.
 
Det jag gillar mest i denna serie är hur man knyter ihop saker och hur allt hänger ihop på olika vis. Allt är genomtänkt från början till slut. Skådespelarna känns också väldigt äkta.
 

Kommentera här: