Sett första avsnittet av nya säsongen av Dallas

Jag växte upp med denna serie så musiken och originalskådespelarna får mig att rysa nostalgiskt. Det är Dallas då det funkar. De nya skådespelarna är tyvärr tråkiga, stela och verkar mest ha anställts för att folk kanske tycker att de ser bra ut. De har inget djup. Över det hela så sög jag dock i mig allt jag kunde av originalsakerna (skådespelarna, intromusiken, miljön o.s.v.). Själva staden Dallas har verkligen förändrats så jag kände inte igen en enda byggnad längre. Introt var lite för snabbt klippt, men klart godkänt. Synd att de skippat att visa skådespelarna där bara...
 
Det var kul att se Bobby, J.R., Sue Ellen, Lucy och Ray. Riktigt kul! Har saknat de karaktärerna! Säga vad man vill om nya serier, men de gamla serierna hade något extra som gjorde att de fastnade. Charmen i att nästan alla såg Dallas (och dessutom samma dag, tid och kanal eftersom det då inte fanns något sådant som att "ladda ner"). Just denna charm är en stor orsak till att jag vägrar ladda ner tv-serier då de visats i USA. Jag vill vänta och jag vill känna belöningen med att ha tålamod. Det ska bli intressant att följa denna säsong!
 
Originalskådespelarna exklusive Jim Davis som Jock Ewing. Min favorit var Pamela (längst ned till vänster).

Kommentera här: