Sett filmen Burlesque

Spoilers förekommer!
 
Ali (Christina Aguilera) flyttar från sin småstad till Los Angeles för att leva ett annat liv. Hon hittar burlesk-klubben som drivs av Tess (Cher) och faller pladask. Hon vill stå på scen och till slut får hon chansen att visa vad hon kan. Ska hon och Tess lyckas rädda klubben som är skyldig banken en massa pengar?
 
Tröttsamt! Det märks att Christina Aguilera har producerat denna film för allt handlar bara om hur otroligt snygg, vacker, oskyldig och sexig hennes karaktär är. Hon kan dansa, hon kan sjunga och nä men dra på trissor... hon har ett gott hjärta också! *ironi* Vad gör Kristen Bell med i filmen? Hon brukar vara bra, men med en del roller går det inte att göra något alls så hon är bara en utfyllnadskaraktär som förstås ska stärka Christina's karaktär och visa hur otroligt GODHJÄRTAD hon är (ironin har inte riktigt lämnat mig än). Det är en enda lång tröttsam egotripp och musiken är inte ens bra (i mitt tycke). Det som ska föreställa burlesk är riktig amatörteater också. Det är som en musikalshow med lite jazzdans bara. Ingen riktig burlesk alltså så att de kallar det för det känns fel.
 
Besattheten vid "sexiga" kläder, skor och smink är extrem också. Självklart ska Ali sukta efter märkesskor och vara "efter" för att hennes mamma dog när hon var sju år så att hon inte hann få en sminklektion av henne, för sminket är det bästa minnet som Tess har av sina mamma och hennes väninnor (när de samlades och radade upp allt smink hemma hos Tess och hennes mamma för att fixa sig innan de gick till jobbet). Visst om man gillar sådant, men i filmen framställs det som ett måste. Inga sådana saker är måsten!
 
Denna film kan man absolut missa om man inte är ett fan av antingen Christina Aguilera eller Cher (eller båda). Stanley Tucci och Alan Cumming är väl lite småcharmiga, men annars känns det som ett trött gäng. Att kameran är väldigt skakig i dialogscener är också ett irritationsmoment.
 

Kommentarer:

1 Maria:

Jag har sett filmen (i somras då jag slutade skolan) och tyckte den var jättebra. Man behöver absolut inte gilla vare sig Cher eller Aguilera - jag gjorde det inte men ändrade min åsikt efter att jag sett filmen. Åtminstone vad gäller Aguilera. Filmen har hon inte varit med och producerat, bara varit med och gjort musiken samt skrivit låtar och hon visar i och med detta vilken talang hon besitter. Jag tycker filmen hade mer dynamik än vad många andra av den här typen vanligtvis brukar ha :) det är alltid kul att läsa vad andra tycker om filmer, det skapar en god diskussion. Ha det gott! KRAM

Svar: I förtexterna stod Christina med som Executive Producer, men på IMDb står hon inte med som något förutom skådis så jag är förvirrad :-S
Highlandertess

Kommentera här: