Mariebergsskogen - ett smultronställe (många bilder)

Hela lilla familjen och syrran åkte till Mariebergsskogen igår. Vi mötte upp med Robins syster Simone och hennes barn och en kompis till ett av barnen.Först åt vi lite medhavd picknick och sedan var det dags att gå runt bland djuren.
 
Alla dessa djur alltså! Åh, vad jag gillar det. Skrattade lite för mig själv när jag märkte att samma sak hände som de senaste två gångerna vi varit där. Vi gick in allihop till hönsen och kycklingarna. Jag sitter på huk och tittar, helt tagen av dem, och pratar lite smått. Nästa gång jag tittar upp så är jag ensam kvar och har inte märkt när de andra försvann. Jag tror det är ganska tydligt att jag skulle vilja ha höns...haha!
 
Connor är inte rädd för att kila iväg och upptäcka lite på egen hand också.
 
Spännande att klappa en get.
 

Marsvinbebis på mittenbilden.


Tycker den grå kycklingen säger: "Mamma, se mig då!" Se bara hur hen slappnar av när hen fått mammas uppmärksamhet.
Med den begynnande tuppkammen så skulle jag nästan gissa på att det blir en tupp, men det kanske är önsketänkande då jag hade en grå tupp som barn.
 
Ståtlig tupp som jag satt och pratade med ett tag. På hans språk så vad folk tänkte om mig.... ja... hahaha!

Kommentera här: