Mäktigt! (Queen)

Nu har jag sett uppträdandet från Queen på OS-avslutningen. Ni kan också kolla HÄR. Klippet är blockerat från inbäddning nämligen. När Freddie är med på storbild och får igång publiken med sitt klassiska uppsjung så får jag rysningar längs ryggraden ända ut i fingertopparna. När Brian May spelar gitarrsolo så minns jag med glädje då jag såg dem 2008 i Hyde Park, London. När Roger Tayler kör igång det lätt igenkännbara trummandet i We will rock you så bara... wow! Men vem är fjanten som inte kan sjunga? Har aldrig hört talas om henne och varför fick hon den stora äran att framträda med resterande medlemmar av Queen? Det finns många artister som säkert skulle tacka ja till att sjunga denna låt på en OS-avslutning, så varför blev det den som det blev...?
 
Men men... i övrigt är det riktigt mäktigt och det var härligt att se att publiken fortfarande var på g då Freddie triggade igång dem!
 
Foto på storbildsskärmen från då jag såg 50% av Queen i London. Då var Brian May mörk som vanligt i håret. Nu är han nästan helt vithårig. Han rockar det!

Kommentarer:

1 erika:

OS avslutningen var verkligen mäktig !

2 Maol:

Fast va synd att alla pratade mest om Spice Girls.

Kommentera här: