Vad ger dem rätten?

Nätmobbing är precis lika patetiskt som vanlig mobbing. Fast här gömmer sig fega människor bakom sina dator- och smartphoneskärmar och vågar ofta inte ens skriva sitt namn. Skriver de namn så lämnar de däremot ingen mailadress eller annan information. De är fegisar helt enkelt. Folk som får ut något av att vara elaka mot andra är tragiska och kan inte ha mycket till liv.

Nu senast i raden har jag läst om kommentarer som Denise fått. De är fruktansvärda! Dessa människor har även dragit med Denise's barn i det hela och attackerar även dem. Vilken rätt funtad människa attackerar små barn egentligen? Nej, dessa människor funkar tankeverksamheten inte riktigt hos. Varför de lider total brist på empati kan man bara spekulera om, i och med att de alltid är anonyma. Här nedan är en printscreen som jag fått tillstånd att låna av Denise. Jag hoppas ni blir lika chockade som mig, för då finns det hopp!

Patetiskt! Angående rummet så är det jättefint! Och jag berömmer verkligen föräldrar som vill ge sina barn friheten att leka med vad de vill och ha alla färger. Rummet är dessutom färgglatt och inte enbart inrett i rosa som en fegis skriver. Angående hens kommentar om att "du vill väl att han ska bli man" och att han därför inte får leka med dockor eller ha något rosa: Man blir han ändå. Patetiskt att tro att pojkar inte blir män om de leker med dockor. Uppmuntra till mer empatilekar så kanske vi en dag kan minska på denna nätmobbing, mobbing, våld och så vidare.