Klädbytardag

Idag gick Connor och jag till Ritz för att vara med på klädbytardagen. Jag hade med fyra plagg som jag fick fyra biljetter för. Efter inlämningen så var det ett tag kvar tills själva bytandet började så vi tog en tur på stan och gick till biblioteket där vi besökte barnhörnan.

Prick 11 var vi vid Ritz igen, då bytet skulle börja. Det var TRÅNGT! Jag såg direkt att jag inte ville dra med barnkärran in där (en tjej hade tagit med sin in och hon blev utstirrad och fick höra en del klagomål) så jag parkerade den vid caféet och bar Connor på armen. Ont ont ont, så jag skyndade mig att bli klar. Lättare sagt än gjort för som sagt så var det trångt och det blev varmt. Jag hade dock tur så jag hittade tre plagg nästan direkt och sedan kollade vi lite på barn- och herravdelningen. Där var det nästan inget folk så då fick Connor gå lite och min arm vila.

Efter ett sista varv inne på damavdelningen så var summan uppe i fyra plagg så då skyndade jag mig att sätta Connor i kärran och så löste vi ut plaggen och gick hem. Riktigt roligt för arrangörerna att det kom så mycket folk! Hoppas att de har en större lokal nästa gång så blir det toppenbra detta! Ett kul initiativ!

Plaggen som blev med mig hem.

Kommentarer:

1 ebba & isabella:

vi önskar dig en toppen lördagskväll :)

Kommentera här: