Dagsresa till Stockholm

Syrran var jättesnäll och bjöd mig på en dagstripp till Stockholm. Det var länge sedan jag var i Stockholm så jag såg verkligen fram emot det. Det började med försening med tåget på grund av att det varit något elfel någonstans. Eller försening... vårt tåg hade ställts in helt, så vi fick ta ett annat tåg som gick 1 timme och 15 minuter efter det vi skulle åka med från Karlstad.

Trots förseningen så funkade allt bra i Stockholm. Jag hade tänkt fråga syrran om hon ville åka Skyview på Globen och vädret var verkligen perfekt för det, men det får vi ta nästa gång istället eftersom vi inte hann nu. Nu blev det Gamla stan, Kungsträdgården, Gallerian, Hötorget och en del av Drottninggatan.

Det var mycket folk överallt! Kom på efteråt, på vägen hem, att kungen har sin födelsedag idag så förstår varför det var så mycket folk kring slottet. De hade "visat sig" på balkongen så som traditionen bjuder. Själv tycker jag inte det är något märkvärdigt med kungafamiljen. Snarare som en gammal kvarleva som egentligen borde vara borta för länge sedan.

Jag kommer inte ihåg alla affärer vi var in på, men några stopp var Sci-fi bokhandeln, Åhléns, Buttericks och BR Leksaker. I Kungsträdgården var det fullt med folk och körsbärsträden blommade jättefint!

Tåget hem avgick i tid och ankom till och med lite före beräknad ankomsttid. Dagens var bokad så vi slapp fixa med mat i Stockholm. Vi fick lasagne med ost och pesto. Mumsigt, men väldigt mäktigt! Jag är helt färdig, men har haft en härlig dag!

Härliga blommor och en jag som kisar mot solen!


Blommorna bildade ett tak över oss.


Inköpen.
1. En ny plånbok då min gamla håller på att ramla sönder (inte min fina Queen då Bella! Den använder jag vid speciella tillfällen för att jag gillar den så mycket och för att den ska hålla.). Och motivet av en kontrolldosa till Nintendo 8-bit passar mig perfekt! (Sci-fi bokhandeln).
2. Ballonger med siffran 2 på inför Connors födelsedag i augusti. (Buttericks).
3. En krukhållare till balkongen (istället för balkonglåda). (Lagerhaus).
4. En fjärilsring som jag inte kunde motstå. (Buttericks).
5. Leksaksmat i varukorg till Connor. (BR Leksaker).

Kommentarer:

1 Yohanna:

Det är grymt härligt när det blommar så kraftigt, eller hur!

Svar: jag vet inte om vi menar samma? För enligt min senaste mens så skulle BF vara 15/6, och ett tidigt ultraljud i vecka 9 visade 23/6.. men sedan på rutinultraljudet beräknas jag plötsligt till 1/7 så jag har gjort om sjutton dagar i min graviditet... hemskt drygt i början där måste jag säga!!!

2 Sofia:

Fina bilder! :)

3 Inger Maryissa:

Kul att du hade det trevligt här i Stockholm, och detta är en fin stad på sommaren

och toppen att du hann se en hel del trots tågförseningen

och fina bilder från Kungsträdgården....det är så fint med dessa blommande Japanska Körsbärsträd

kram

Kommentera här: