Torsbymârten och klädprovning för tv-serie

Dagen började tidigt då Connor och jag åkte till hans morföräldrar för att göra sällskap till Torsbymârten. Första gången för både Connor och mig. Det var skönt att vara där tidigt eftersom det inte var så mycket folk då. Det fyllde på ganska rejält efter cirka 2 timmar, men då var vi klara. Jag fick en tidig julklapp av mina föräldrar som jag blev så glad för att jag nästan skuttade. Whihi! Connor blev lycklig över ytterligare en ballong som han fick välja. Det var en mysig marknad!

På hemvägen fick Connor stanna hos sin mormor och morfar för jag hade en sak att göra och Robin jobbade. Jag skulle till Solberga för en filminspelning. Idag var det klädprovning. Jättekul! Först var det lång väntan i kö (30 minuter) som inte var jättekul (fast jag har tålamod om något, så det var inte så illa), men provningen var skoj trots att det bara tog runt 5 minuter. Det var packat med 80-talskläder i rummet som vi var i. Såg med spänning fram emot min klädsel. Det jag hade på mig fick dock uppmärksamheten. Hade bara klätt mig som jag brukar, men byxorna, linnet, skorna och solglasögonen var 80-tal...hihi... Min huvtröja var för modern så jag fick en mintgrön jackkavaj som var riktigt tuff. Jag tänkte Miami Vice när jag såg min klädsel. Oh yeah! Ser fram emot inspelning imorgon!

Min tidiga julklapp. En modell i skala 1:18 av bilen Ford Mustang GT 390 Fastback som Steve McQueen kör i filmen Bullitt. Oooooooooooooooooooh!


Connor fick en verktygslåda av sina morföräldrar. Nu kanske Robin och jag får ha våran ifred...hehe...


Det såldes orkidéer för bara 50 kronor så denna fick bli med mig hem.


En riktigt söt jacka med luva till Connor. Detaljerna är lila (syns lite dåligt på bilden).


Fluffvantar till Connor.


Den älskade ballongen.

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Låter som en helkul dag tycker jag.



Gillar koftan du skaffat!

2 Jane l COCONUT:

Vilka extremt mysiga vantar! Sådana vill JAG ha! ^^



Svar: Bor du nära Skövde så kan du ju komma in när jag jobbar och kolla om det finns någon kvar ;D Älskar de kjolarna. Kostar ju bara 149kr också! Det är rätt ovanligt för att vara en sådan affär!

3 Ida:

Åh, den serien verkar så himla bra!! :) Det behövs fler filmer/serier med hbtq-personer. Jag är så himla trött på heteronormativiteten som råder i detta land. Sverige, år 2011 - borde vi inte ha kommit längre?

Kommentera här: