Mina bokhyllor

Blev inspirerad av (och avundsjuk på) Nina Ruthströms inlägg om hennes bokhylla. Jag har tyvärr ingen sådan där härlig stor hylla (än). Några böcker är Robins, men de mesta är mina. Min dröm är att vi ska få så stort boende att jag kan ha ett bibliotek med vägg-till-vägg-hyllor. För tillfället är de flesta av mina böcker i kartonger, vilket inte är så kul. Här är de som är framme i alla fall.

Mestadels facklitteratur och fotoalbum i denna hylla som står i Connors rum just nu. Den ska in till vårt sovrum efter att Connor har "flyttat" därifrån.


Vardagsrummet. På översta hyllan fick inga böcker plats så den är speciellt för mina skräckfilmer.


Dito. När jag var yngre var jag prenumerant på sådana här samlarserier. Dessa är kompletta.


Dito. En del av mina pockets.


Dito. Från min barndom (förutom a-ha som är från 2010).


Recept och matböcker tycker jag hör hemma i köket så där står dessa.


Connors böcker (en del hade jag som barn, till exempel den kompletta samlingen av Narnia-böckerna längst till vänster).


Några fler av Connors böcker och på höger kant står lite böcker om barn.

Hur ser din/dina bokhyllor ut?

Kommentarer:

1 Jane:

Hej!

Vilken mysig blogg du har :-)

Ohhh visst är det speciellt på ett tilltalande sätt att få ha alla böckerna i en bokhylla.. Jag har som du, nästan alla i lådor,(snygga dock). Jag vill ha en hel vägg med bara böcker och den där sköna inbjudande fåtöljen... :-) Men det får vänta tills man bor större :-)

Kommentera här: