Kryssning Oslo-Köpenhamn dag 3

Vid halv 10, 20 september, var vi tillbaka i Oslo och efter att vi lämnat av vår resväska i en box på Sentralstasjonen gick vi till torget vid Domkyrkan. Där köpte jag en vit ros som jag sedan lade vid minnesmärket över tragedin som hände i Oslo och på Utøya i somras. Ägnade en liten tyst stund åt detta.

Sedan gick vi hela Karl Johans gate fram till kungliga slottet och tillbaka. Vi var inne en sväng på en galleria och kollade, men hade inte så mycket norska pengar så det gick åt till mat. Tåget som skulle ta oss hem var en timme försenat. Som tur var fick vi i alla fall sitta inne i tåget och vänta. De var försenade till Oslo och därför var de tvungna att flytta om loket och ha sig och därför blev vi sena.

Det var otroligt skönt att komma hem sedan! Här hemma fanns en liten busig Connor! Vi busade och gosade med honom rejält.

Fin staty vid Sentralstasjonen.


Det fanns fortfarande en del blommor och saker vid Domkyrkan.


En liten gåva.


Jag valde en vit ros.


Fint minnesmärke.


Fin fontän brevid Karl Johans Gate.


Förföljd av Shy Guys? Vid resan på Göta Kanal stötte vi också på en. Denna gång låg en liten figur på plattform som jag (tyvärr) inte nådde.


I ett tidigare inlägg skrev jag om hur jag föredrar böcker på tåg och buss framför att surfa. En bok kom väl till pass med förseningen som dagen bjöd på.

Kommentarer:

1 Maria:

Så fin staty! Vet du varför de valde just en tiger? Stod det någon info om detta? Är bara nyfiken :)

2 Annie:

Åh, synd du inte nådde den :(

Kommentera här: