Christian the lion igen

Ett klipp spred sig på YouTube och fick fler och fler tittare. Det var klippet på lejonet Christian när han, efter ett år i vildmarken, fick träffa sina vänner John och Ace igen. Ett kärt återseende där Christian kastar sig i armarna på de två männen och kramas. Kort efter att jag sett det klippet köpte jag dvd:n med hela historien från Born Free Foundation. Läs om den i detta inlägg.

Under torsdagen såg jag en kort dokumentär på SVT där man går genom historien lite snabbt och pratar med personen som lade upp klippet på YouTube till att börja med. Vi får återse John och Ace och flera av deras vänner när de berättar om sina minnen. John och Ace själva är glatt överraskade att deras återträff med Christian har fått sådan respons på internet.

Det är något med denna historia som griper tag och engagerar. Jag är även förtjust i filmen Born Free som rör sig inom samma genre (fast det är en spelfilm, medan Christian the lion är en dokumentär).

Kommentarer:

1 Lina:

Jag såg med dokumentären som gick på svt och jag ville bara lipa lite hela tiden. Det är en sån fin berättelse.

Kommentera här: