Skor, skor, skor

2009 skrev jag ett inlägg där jag hade med bilder på alla mina skor. Som en sorts påminnelse över vad jag hade eftersom jag inte hade plats till att ha alla skor synligt. Jag har fortfarande inte plats och skosamlingen ser något annorlunda ut nu än för 2 år sedan. Därför blir det ett nytt inlägg med bilder på mina skor. 3 par har jag faktiskt köpt eller hämtat ut idag. Det var därför jag fick lust att göra detta.

Skor som jag fortfarande har kvar sedan förra inlägget:

Bildbeskrivningar (börjar från översta raden och går från vänster till höger):
*Gummistövlar med läckert mönster från Sko-kanonen, Ilanda utanför Karlstad
*Varma vinterstövlar köpta på utförsäljning i Arvika
*Lila stövlar/kängor från Bloms, utanför Mellerud
*Vandrarkängor som jag haft i 15 år så kommer inte ihåg varifrån
*Joggingskor som jag använder till uteträning
*Träningsskor som jag använder vid inneträning
*Vardagsskor som jag fick av mamma då hon inte klarade av dem
*Lila stövletter med hög klack köpta i en skoaffär bredvid Gekås i Ullared
*Beige klackskor som jag fick av min moster när hon storstädade
*Blå ballerinaskor med rosettblomma från Bloms, utanför Mellerud
*Silvriga och svarta ballerinaskor från Sko-kanonen, Ilanda utanför Karlstad
*Lite glansiga festskor, efterskickade från något i stil med Ellos
*Lite snyggare flip-flops med glitter från Sko-kanonen, Ilanda utanför Karlstad
*Flip-flops till bad, köpta på hotell Marriott Sanya, Kina
*Rullskridskor i 80-talsstil som jag haft sedan jag var runt 10 år


Skor som jag hade förra gången också, men som glömdes bort:


Bildbeskrivning:
*ECCO-skor som jag köpte på butik i Arvika inför Skottlandsresa 2007

Nya skor sedan 2009:

Bildbeskrivningar (börjar från översta raden och går från vänster till höger):
*Lila sportiga vardagsskor som ändå känns lite festliga, köpta i Ullared
*Svarta enkla skor i skön modell, kommer inte ihåg var jag skaffade dem
*Gummistövlar i låg modell, fick i julklapp
*Svarta ballerinaskor med spänne, köpte dem på Tradera inför Connors namngivning
*Lila ballerinaskor med rem runt ankeln, köpta i Ullared
*Sköna tofflar beställda från antingen Home Shop eller Sparköp inför min förlossning
*Guldballerinaskor, kommer inte ihåg var jag köpt dem
*Nygamla skor kan man säga, mina studentskor från 2002 som var borta ett tag men som sedan dök upp igen
*Svarta vinterskor med dragkedjor på båda sidor, köpta från Brandos
*Lila Rubberduck-stövlar, köpta från Brandos
*Tuffa klackskor med nitar, hittade annons på Facebook, träffade tjejen som skulle sälja dem, provade, de passade, jag köpte

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Okej man kan väl så säga att du är skotokig :)

2 Gaymasen:

Tycker du skrev en väldigt vettig kommentar, tackar för det! finns mycket att snacka om där och kan inte ta det i en kommentar, haha. Men håller med dig om väldigt mycket.



Men det är bra att folk som Dahmer inte tar skit och faktiskt går emot idealet, på så vis går vi mot en era där vi kommer slippa normalisera något som redan är normalt. :)



Och även mig själv, tycker jag, inom HBT-sammanhang där jag visar att man inte behöver fjollig för att vara bög. En del tror genom bloggen att jag är fjollig, men det är jag långt ifrån. :-)

Kommentera här: