Läst klart: Kärleksliv av Bill Cosby

Spoilers kanske förekommer! Jag har tyckt att Bill Cosby har varit rolig, men aldrig läst något av honom. När jag hittade denna på loppis så tog jag därför chansen.

Bill Cosby skriver om upptäckten av kärleken och lusten från då han är tonåring till den mer vana, men ändå tafatta, vuxne mannen.

Jag tycker inte något i denna bok är roligt överhuvudtaget. Jag tycker den är plump och extremt kategoriserande. Stereotypiska roller beskrivs och självklart så ÄR kvinnor sämre på till exempel matte och schack än killar. Cosby framhäver dessa skillnader som lag, att det alltid är så. Visst kan man skämta om stereotyper och dra det till det extrema, men i detta fall känns det inte som skämt. Det känns som en trångsynt mans tankar. Jag undrar var humorn är i boken. Jag hittar åtminstone ingen. Nej, i mitt tycke ska nog Bill Cosby hålla sig till att göra tv-shower om barn som säger gulliga saker (han är väl egentligen pensionär nu, men menar i ett retroperspektiv).

Bokens framsida.

Kommentarer:

1 Kurioskabinett:

Svar: Nejnej det jag menar att genom att se den ledsna gubben på bananen så kom jag och tänka på hur vidrig bananindustrin är så borde jag köpa mer ekologiska bananer. Tvärtom vore ju knasigt:)

2 Johanna:

Sv: Hej! Har inte lagt någon värdering i ordet "kvinnligt". Tycker det är upp till var och en att avgöra vad det står för. För mig, ja helt enkelt, att vara kvinna:)

Mvh Johanna

Kommentera här: