Bakat, babysim och böcker

Trevligt att alla de saker jag sysslat med idag startar på bokstaven B. Eller... ja, om man inte räknar tvättat, nytt i sängarna, lagat mat, promenerat, vilat, kollat på tv... hmm...

Connor klarade badet så bra idag. Han var fortfarande ledsen i omklädningsrummet och vill vara nära hela tiden. Inte så lätt när jag också ska försöka byta om, därav en del gråt. Men själva badet, där hade han riktigt kul! Efter lite oro precis i början så blev han snabbare van denna gång än förra (det var tredje gången idag). Vi skulle träna dykkommande och en ledare hjälpte mig. Först skulle jag få Connors uppmärksamhet. Inte helt lätt då allt annat i bassängen verkar vara roligare än mig, men det funkade. Jag skulle hålla honom en bit ifrån mig i magläget och säga "1, 2, 3, DYK" och på DYK föra honom mot mig samtidigt som ledaren hällde en hink med vatten över huvudet på honom (en barnhink alltså, ingen 10-litershink). Vi gjorde det två gånger och han klarade båda gångerna galant. Inga tårar, inga ledsna miner.

Jag blir så glad över hans framsteg. Vill verkligen inte att han får svårt med vatten som jag. Visst, simma är inga problem men dyka kan jag inte ordentligt (håller för näsan och kan inte titta utan simglasögon) och jag avskyr att få vatten i ansiktet och över huvudet. Jag var allergisk mot kloret i vattnet i simhallen så kunde bara träna simning på somrarna. Härligt att det växte bort i alla fall för jag gillar vattenrutschkanor numera! Fast jag har faktiskt lärt mig något på babysimmet jag med. Kan numera stolt säga att jag kan blåsa bubblor i vattnet! Det kunde jag inte innan.

Bakat tekakor för första gången. Har jag nämnt att jag inte är en van köks- och bakperson?


Mirja och jag mötte upp efter babysimmet och kollade genom böckerna på Miljömyran. Det blev två köp för mig. Hmm...blixten tog bort K:et på ena boken.

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Ja någon jävla "Petra L" blev ju skitförbannad över min kommentar.



Det blev lite klumpigt skrivet/kommenterat då jag hade bråttom men inte så jag menade, of course. JAG om någon som själv är HBT-person och offentlig med bloggen och så vet väl hur det är att möta motstånd.



Jag menar inte att det är ÄCKLIGT med kroppshår Det jag menar är att när feminister väl vill föra fram en debatt och komma med kloka ord/debatter så blir fokuset många gånger på fel punkter då, precis som du skrev, det körs upp en orakad armhåla eller orakade ben i facet. Då blir bilden "ahaaa, det är DET HÄR som är feminism". Och det tycker jag är tråkigt. För feminismen sitter ju inte i hurvida benen rakas eller inte. Jag är ju inte bög för att jag rakar benen ibland.. Då vore ju typ 30 % bögar då många män NÅGON GÅNG har rakat sina ben eller övriga kroppsdelar.



ALLA ska köra sitt race. :)

2 Maol:

I love tekakor, gimme!

Kommentera här: