Sett filmen Harry Potter och dödsrelikerna del 2

Spoilers förekommer! Sista och avslutande delen i Harry Potter-serien.

Potter och hans vänner söker fortfarande efter horrokruxer för att förgöra varje del av Voldemorts själ. Vad Harry till slut inser är att för att totalt bli av med Voldemort måste han göra det yttersta offret. Är han redo?

Jag tycker filmen är tråååååkig! Boken var också en besvikelse eftersom jag tyckt att tidigare böcker varit mycket bättre. Jag blir inte engagerad, den känns "hafsig" och effekterna är inget vidare. Hermione och Ron får alldeles för lite plats i filmen och vänskapskemin mellan dem och Harry är som borta. Avslutningsscenen som tar plats 19 år senare känns otroligt lam och att avsluta en bra serie på detta vis känns....oavslutat.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Ida:

Åj, jag tycker tvärtom, att det var ett bra avslut på historien, både bok och film! Men så ska tilläggas att jag är en riktigt HP-nörd ;)

Kommentera här: