Sett filmen Driving Lessons

Spoilers förekommer!

Ben letar efter extrajobb och hittar ett som assistent till en halvt pensionerad äldre skådespelerska. Detta använder han som ett sätt att komma bort från sin överbeskyddande religiösa mamma.

Filmen är på gränsen till vardagsdeprimerande, sådant som jag inte gillar att se på film. Men Rupert Grint och Julie Walters räddar det så jag tycker att filmen är riktigt bra! De är en del i Edinburgh också, vilket är positivt. Gillar när filmer utspelar sig i Skottland och har filmats där på riktigt, för även om filmen är dålig så har man något fint att titta på. Nu gillade jag denna film, som sagt, så det blev bara ett plus i kanten.

Titeln Driving Lessons tycker jag har ganska många djup. Ben tar körlektioner och det rör sig mycket om det och att han lär sig köra, men tycker även att det handlar om livet. Han är 17 år gammal och lär sig att leva helt enkelt, att bli mer vuxen. Genom hela filmen växer hans karaktär för att till slut stå på egna ben och våga säga hur han vill göra saker. Laura Linney hade gärna fått bli utbytt bara. Tycker inte hon passar i sin roll.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Monika:

Hej!

Tack för titten på min blogg!

Varför gråter inte Emma är sorglig men jag kände ändå att det var konstigt att hon inte grät just och kunde verka så glad ändå. Men det var ju som sagt hennes sätt att sörja.

Önskar dig en trevlig helg!

Vänliga Hälsningar

Monika.

2 Gaymasen:

Hm, nog ingen film för mig..



Och ja. Alltså. Jag är inte feg eller konflikträdd så. Men såg inte poängen i att hoppa ur bilen och börja bråka med gubben, plus att jag hade bråttom. Men ja. Gubbjävel ändå ;-D Haha!

Kommentera här: