10 snabba

Hittade en rolig lista hos Javamorsan. Mina svar är bredmarkerade och underlinjerade.

kyrklig/borgerlig? Inget prat om saken. Jag tycker det är så fint med borgerligt både när det gäller namngivning och bröllop! Någon borgerlig begravning har jag aldrig varit på, men är såklart intresserad av det eftersom det är så jag vill ha det.

färgglatt/stilrent? Älskar färger! Men tycker inte stilrent är en motsägning till färgglatt.

Tulpan/ros? Tråkigt bara att de "bockar" så snabbt.

kaffe/te? Inget.

fotboll/hockey? Inget.

radio/ipod? Jag kör med hederlig stereo och Spotify.

volvo/saab? Inget.

storstadsweekend/solsemester? Jag är inte en person som steker på stranden. Alldeles för tråkigt för min smak.

teflon/gjutjärn? Egentligen inte på grund av matlagningen utan på grund av att sådana pannor oftast är lättare och jag har svårt för att lyfta tyngre grejer på grund av min värk.

Pippi Långstrump/Karlsson på taket? Klarar ingen av dem.

Kommentera här: