Varma minnen

En bild som syrran lade upp på sin blogg häromdagen på sig själv i dreads fick mig att minnas en härlig sak.

När jag var cirka 12 år började jag få mina besvär med smärta och värk. Sedan jag var 16 år har jag inte upplevt en dag utan smärta (bara mer eller mindre), förutom en enda gång. De 4 dagar vi spenderade på ön Hainan i Kina. Det var hög luftfuktighet och hög värme (runt 30 grader på dagen). Efter bara en kväll där märkte jag en förändring i kroppen. Den slappnade av! Helt otroligt! Då den gjorde det så märkte jag att min kropp inte varit avslappnad "på riktigt" på många år, trots att jag ibland trott det. Det var en känsla jag hade glömt. Sedan försvann smärtan. Bara så där. Jag var överlycklig! Typiskt nog blev jag förkyld den tredje dagen på ön, men värken kom tillbaka först efter en halv dag tillbaka i Peking. Efter de dagarna har jag haft ont varje dag igen...

Jag i hotellets trädgård. Hotellet låg en liten bit utanför Sanya på ön Hainan. Lite tafatt pose.

Kommentarer:

1 Motorcykeltjej & Hobbyfotograf:

Usch, jobbigt att ständigt ha värk...

Finns det inga mediciner som hjälper?



Snygg din syrra va i den frisyren!

Kramar

2 Maol:

Hur känns det i kroppen när du badar bastu?

3 Gaymasen:

Haha ja om du vågar det så. ;) Kanske hinner med det i helgen. Har två tentor till veckan och en är på måndagen så kommer plugga mycket i helgen men en sväng lär jag hinna med. :D

4 Ida:

Jag anade att det var så... Har för mig att Marie och brukar säga/ skriva "bli med mig". Det låter så sött! :)

5 Gaymasen:

Jag kan nog allt klämma in en spelstund. Jag är inte sen med att skjuta undan böckerna för en liten stund. ;) Kan höras närmre vad som passar. Förbered dig mentalt på storstryk ;)

6 Jessica:

åh vill också utomlands!

7 Bella:

Jag tänkte på en sak, en del som har kraftig psoreasis får recept på semesterresor till varma länder eftersom huden mår bra av det, borde man inte kunna få något liknande om man har ont i lederna och det blir bättre av värme?

Kommentera här: