Små saker underlättar

Häromdagen märkte jag vilken skillnad en liten grej kan göra. Köpte ett bokstöd som jag nu använder till att ställa mitt skrivblock i när jag renskriver på datorn. Tidigare har jag försökt ha det liggande bredvid tangentbordet, liggande i mitt knä, liggande i hyllan precis bredvid skrivbordet och så vidare. Till slut ansåg jag att situationen var ohållbar. Nu när jag använder bokstödet så kan jag sitta och titta i blocket samtidigt som jag skriver. Jag behöver inte böja mig något och inte heller "balansera" med blocket. Mina händer är fria att bara skriva. Tänk vad små saker kan underlätta mycket!

Idag har jag jobbat med teoridelen i min uppsats. Jag har samlat in material sedan slutet av januari och skrivit för fullt. Det jag sysslar med nu är att bena ut allt och renskriva. Samtidigt så har jag börjat lite smått med empiridelen och hela tiden antecknar jag saker till metoddelen (min minst populära del kan jag säga).

Borde ha skaffat ett sådant stöd för länge sedan! Hmm...mitt skrivbord behövs städas också...

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Vad smart! Tänk om man hade haft ett sånt under skoltiden, vad mycket lättare det skulle gått :)

2 Linda aka Tokmorsan:

Det är ofta dom små sakerna i livet som gör det har jag märkt.

Hoppas du får en fin fredagskväll nu Kram

Kommentera här: