Sett filmen Grace

Spoilers förekommer absolut! Detta är menat som en skräckfilm, men jag tycker mest den är sorglig.

Madeline är med i en bilolycka där hennes partner dör. Även barnet i hennes mage dör, men för kroppens och själens skull vill hon gå tiden ut och föda fram barnet normalt. När barnet föds visar det sig dock att det lever, men har en ganska ovanlig aptit.

Jag tycker det är så sorgligt med barnet så jag vill mest gråta till filmen. När det lilla barnet är dödfött och mamman tar det till sig och viskar "om du bara visste hur mycket jag vill att du stannar... snälla stanna....stanna..." då är det nära att jag bryter ihop och jag undrar vad det är för skräckfilm egentligen. Barnet vaknar till liv, men konstiga saker händer. När barnet badas så börjar det blöda, när håret kammas så lossnat det och flugor i hundratal, om inte tusental, drar sig till barnet. Men däremellan är det som ett vanligt barn. Ett riktigt sött barn. Jag blir så ledsen av filmen. Det är ett litet försvarslöst barn som är dött fast det lever. Det behöver blod för att leva. Sista scenen i filmen är droppen. Då barnet får tänder och "kräver mer". Jag tycker synd om barnet! Den som kommit på idén till denna film måste vara helt sjuk!

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 tess:

Ja de är inga fel att gå ut å äta... nu har vi lyxat en del med de så nu får vi äta hemma. Men de är inga fel. Hemrullade köttbullar blev de idag imorgon ska vi prova KNORR å deras kycklingpåse.... se i bloggen...



Ja vi ska nog tänka till lite på va vi prioriterar här i livet... alla väljer ju sitt men att ha de skinande rent hemma å lämna de som är viktigare som sina barn å familj å vänner därhär eller att inte ta hand om sig själv är bra dumt. Många ångrar sig senare å då är de ju försent.

2 tess:

Jamen precis... har man testat så har man ju liksom. Ja e glad som fått prova å imorgon ska de testas... kyckligen är framtagen. Ler.

Kommentera här: