Djurbeteende, dåligt väder, besök och C-uppsats

När Connor och jag satt på hans rum och lekte så släppte jag ut kaninen Pelle så han skulle få röra lite på sig. Hans bur är stor, men det måste ändå vara skönt att få springa fritt. Vanligtvis stänger jag dörren in till rummet, men idag tänkte jag testa så att han fick hela lägenheten att springa i och samtidigt hålla koll på katterna för att se hur de reagerade. Märkte jag något hotfullt skulle jag ta upp honom direkt.

Det blev inte alls som förväntat. Pelle skuttade fram till katterna och ville nosa, men det ville inte de. Eller jo, de ville nosa men inte bli nosade på kan man säga. De tog omvägar runt honom, men ville ändå titta. Det gick bra hela tiden! Till slut lade sig Pelle ner och hade fått nog med motion så då fick han komma tillbaka till sin bur och få godis.

Vädret har varit uselt ett tag nu. Det är så klibbigt varmt och jag har haft huvudvärk varje dag, förutom då jag var på universitetet där de faktiskt hade luftkonditionering. Fick ett sms angående lån av tv-serien Kalla fötter så då blev det besök hos Mirja med familj. Härligt att bara få sitta och prata! Connor gillade det också. Han har haft en dag då han blivit lätt uttråkad. Vi har gjort lite allt möjligt, men det har bara varit kul en stund. Men att sitta och titta på folk (speciellt andra barn). DET är kul det, tycker han!

När Connor somnade så satte jag igång med C-uppsatsen. Korrigeringar, förtydligande, fixa, fixa, fixa... Det är därför jag är uppe än. Har skickat iväg den till tryckeriet nu i alla fall. Spännande!

Undrar vad de tänkte när Pelle sprang fritt? Undrar vad han tänkte? Hmm... Tetris (till höger) har verkligen värsta fina hållningen. Svankrygg och putmage.

Kommentarer:

1 tess:

Okej va skoj. va är planerna för jobb sedan? Har du mycket kvar att läsa?

2 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

haha ja man är allt bra sugen på en till men det får vänta lite ;)

kram kram

3 Petra:

Vad skriver du uppsats om? :)

Tanken var att jag skulle skriva c-uppsats den här våren...men blev gravid och dösjuk istället :P

Kommentera här: