Mina filmår 1998 (1980-2011)

En otroligt välgjord och välspelad film! Alla skådespelare är som gjorda för sina roller och det känns inte som att någon "spelar". Den är väldigt grym i en del scener, men detta visar på en brutal verklighet som är viktig att uppmärksamma. Den visar att alla verkligen kan förändras om bara viljan, motivationen och stödet finns. Denna film borde vara obligatorisk att se och diskutera på högstadiet.

1998.


American History X.
Flera inlägg i samma serie:
1997.
1996.
1995.
1994.
1993.
1992.
1991.
1990.
1989.
1988.
1987.
1986.
1985.
1984.
1983.
1982.
1981.
1980.

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Hehe, en lärare i "extra engelska" visade denna film för mig. Han sa att han tyckte den var "grym" :D



Det blev senare en av mina favoritfilmer. Storyn är bra utan att "omvandlingen" blir för löjlig, skådespeleriet är riktigt bra. Edward Norton visar att nazister inte alltid är 140 kgs muskelberg som är dumma i huvudet utan att en del av dom är smarta.. förutom faktumet att de inriktar sin smarthet på fel sak.



Jag tycker just denna DVD-utgåva inte är den bästa då den censurerar (om jag inte minns fel), men ändå!



En av de första filmerna som verkligen berörde mig på en nivå djupare än "häftiga effekter" eller "roliga" skämt.



Tycker även att nynazism är mycket mer underhållande att titta på än alla miljontals filmer om riktiga "nazister" :P

2 jennifer:

en av de bästa filmerna någonsin är min åsikt!

3 Petra:

Den filmen är så sjukt bra! Älskar den!

4 Gaymasen:

Gick på TV för inte så längesen. Väldigt bra film, indeed. :)

Kommentera här: