Mina filmår 1996 (1980-2011)

Detta år var actionfilmens år för mig. Filmen jag valt skulle kunna kännas överdriven och väldigt amerikansk, men jag valde att koppla bort det cyniska ögat och gillade filmen för dess storsvulstighet. Får fortfarande tårar i ögonen när scenen i tunneln utspelas... Den där hunden Boomer precis klarar hoppet och undkommer den förintande explosionen.

1996.


Independence Day.
Flera inlägg i samma serie:
1995.
1994.
1993.
1992.
1991.
1990.
1989.
1988.
1987.
1986.
1985.
1984.
1983.
1982.
1981.
1980.

Kommentarer:

1 Tess:

Ååå fickdu balsamet... de fick inte ja. Fasen va surt sa räven. Hoppas de är bra.



Ja byggde enormt med lego som barn med. Hade en systerson som hade massor nere i källarn å vi byggde å ordnade upp en stor stad. Så skoj. Sedan har mina barn haft mycket å ja bygger gärna å Duplot kunde de sitta med allihopa å bygga ihop en hel värld med djur osv för ja köpte mest sånt med massa djur så de kunde bygga saker av de. Dinosar å annat... skoj.



Så är ju lego om man säger utvecklande med. Från att inte kunnat bygga å följa en ritning till att han kunde sitta å titta... sedan bygga med hjälp till att nu klara å sitta helt ensam.

2 Aficionadon:

Det var själva fan vad Independence Day nämns överallt! Tre gånger kom filmen på tal på min resa och nu i den här bloggen :) Köpte den även på Harrods som du kan se i min blogg.



Kommer ihåg att jag såg den här filmen på bio när jag var 11. Jag gillade den så mycket att jag köpte postern på filmen. Tycker fortfarande att den är jävligt underhållande.

Kommentera här: