Mina filmår 1992 (1980-2011)

Den här filmen kan ses som en hjärndöd actionfilm. Någon gång har jag sett den på detta vis. Andra gånger har jag sett historien bakom och även undrat över moralen i att återuppväcka döda soldater för att skapa den "perfekta soldaten". Jag tycker alltså att filmen kan ses med precis det djup man vill. Jag hade en period då jag var svag för Jean-Claude van Damme och detta var min favoritfilm med honom. Lite skumt med tanke på att hans image var att kampsporta och i denna film är det minimalt med det. Dolph är riktigt bra i denna också.

1992.

Universal Soldier.
Flera inlägg i samma serie:
1991.
1990.
1989.
1988.
1987.
1986.
1985.
1984.
1983.
1982.
1981.
1980.

Kommentarer:

1 Petra:

Härligt att upptäcka gamla minnen :) Rolig lista!

2 Lina:

Denna filmen har jag i min samling sedan en tid tillbaka (plus alla uppföljare) men jag har inte tagit mig tid till att se dom. Det få väll bli av en vacker dag efter som du tycks gilla den.



SV: Jag blev dock lite sur över hur enkelt T-600 huvudet var. Inga finesser på huvudet och inte heller ett omslag på Blu-ray fodralet. Det sista visste jag visserligen men jag hade hoppats på att ögonen skulle lysa, för det gör de på T:2ans huvud.

Kommentera här: