London 15 maj 2007

Det blev en tidig morgon för att åka till Gardermoen i Norge och ta flyget till London. Vi resenärer (Marie, Annelie, Malin, Jenny, Robin och jag) tillsammans med våra chaufförer (Håkan och William) mötte upp klockan 4 på morgonen. Avvinkade på flygplatsen satte vi oss på planet.

Väl framme på Heathrow åkte vi in till centrala London och checkade in på hotellet. Vi bodde på femte våningen, ingen hiss, bara riktigt smala trappor med heltäckningsmatta. Gissade att vi skulle vara vältränade efter några dagar där. Sedan var det ut på stan som gällde. Första stoppet: The Eye, det gigantiska utsiktshjulet vid Themsen. 135 meter befinner man sig som högst och har utmärkt utsikt åt alla håll. Efter det gick turen förbi Big Ben och Westminster Abbey till St. James park där vi såg en massa olika fåglar. Men det riktigt roliga där var ekorrarna som det kryllade av. När folk matade dem så klättrade de till och med upp på deras ben.

En sväng förbi Trafalgar Square blev det innan vi åkte till Madame Tussauds. Där blev jag överlycklig eftersom Freddie Mercurys figur stod framme denna gång (den hade inte gjort det vid mitt förra och tillika första besök på Tussauds). Tillbaka på hotellet så splittrades gruppen sedan. Jenny, Annelie och Malin skulle ut, Marie ville helst sova och Robin och jag hade bokat biljetter till Phantom of the Opera. En föreställning som var helt fantastisk. Scenbyten och hur det hela flöt var otroligt. Efter en mycket lång dag blev det till slut lite sömn.