En dag på Mariebergsskogen, Karlstad

Idag åkte syrran, Connor, Robin och jag till Karlstad och mötte upp Simone med familj på Mariebergsskogen. Det var ett bra tag sedan jag var där. Sist jag var på själva området så hade de fortfarande karuseller. Allra sist jag var där så var jag bara på teatern.

Numera har de fullt med lantgårdsdjur och även lite husdjur som till exempel undulater, papegojor, marsvin, kaniner och så vidare. Ett par pojkar stod och plågade en grå papegoja. Jag var inte själv vittne, men syrran berättade om det och jag blev så sur! Var fanns pojkarnas föräldrar? Så behandlar man inte djur! Man borde verkligen ta in mer REDE i grundskolan tycker jag! Det gynnar även empatin mellan människor.

Förutom det var det en riktigt härlig dag med många söta och charmiga djur! Ville ta med mig en del hem...hehe... Connor trivdes! Vi åkte det lilla tåget också. Det var riktigt härligt, speciellt när vi åkte genom skogen. Efteråt åkte vi till Bergvik för att äta lite. Connor åt riktigt rejält! Hungrig efter en dag full av intryck.

Gratis entré.


Det finns stora gräsytor för medhavd picknick. Mysigt!


Söt get.


En häftig fågel av något slag... jag har dålig koll.


Fikstugan gömmer sig i det gröna.


En Skånegås kom och hälsade.


Den var pratsam.


Marsvin inne i smådjursstallet.


En ankunge som halvt gömde sig. Dess syskon var däremot väldigt sociala.


Fårhage.


Införskaffat tågbiljetter och väntar i skuggan på tåget.

Kommentarer:

1 Petra:

Jag är himla rädd att mina barn ska bli sådär! Det här med uppfostran är ju jättesvårt!

2 Maria:

Vad mysigt! Men stackars papegoja :( Jag hade nog gått och skällt ut de barnen jag om de var mina, tycker inte man gör så mot små djur. De hade fått veta ett och annat av mig kan ja säga. Undrar var föräldrarna höll hus?



Jag dyker nog upp en snabbis ikväll jag, får se om Marie vill göra mig sällskap ner. I sådana fall ses vi sen! :) Kram

3 Tess:

Ja Mariebergskogen skulle man ju åka till förståss... ja har inte tagit jig iväg på något nu men satt å funderade på att åka till stadsbondgården....ska nog ringa Malou å höra om hon vill med.



Ja nej man förstår inte de som skaffar barn å så ska de bara ha dom att visa upp eller för att förverkliga sina egna drömmar de inte kunde göra själv på nå vis... udda...

4 Linda aka Javamorsan:

Jag får aldrig suget av att ta med mig djur hem. Trivs så bra med att gå och besöka dom bara :)

5 Antonia:

Fina bilder, särskilt den söta gåsen som kikar fram!

Tack! Ja, det tror jag du har rätt i och jag hoppas det går bra för mig med. Har läst en del om och är mer inne på att testa dyktekniken med att försöka gå in i smärtan och slappna av som en trasdocka under värkarna istället för att försöka distrahera mig med profylaxandning som känns liksom forcerat och spänt på något sätt... Men det löser sig nog när jag väl är där med vad som känns bäst =)

6 m3lind4:

Härliga bilder & det ser ut som en härlig dag ni haft med! :)

Kommentera här: